Gündem

Rusya Trump’a Yardım İçin Sosyal Medyayı Kullanıyor

Oxford Üniversitesi’nin Hesaplamalı Propaganda Projesi ve bir ağ analiz firması olan Graphika tarafından yapılan araştırma, Rusların İnternet Araştırma Ajansı’nda nasıl çalıştıkları hakkında yeni ayrıntılar sunuyor. ABD yetkilileri, 2016 kampanyası için cezai suç işlemekle suçlanan Amerikalıları önemli bir ilgiyle karşıladı. İletileri hedeflemek amacıyla gruplar ,raporda bu çabalar cumhurbaşkanlığı tartışmaları veya parti konvansiyonları gibi önemli siyasi anlarda zirveye çıkarak zaman içinde değişti dedi.

Araştırmacıların kullandıkları veriler Facebook, Twitter ve Google tarafından sağlandı ve sosyal medya şirketlerinin bilinen Rus hesaplarına girmesinin üstünden birkaç yıl geçti. İstihbarat komitesi üyelerine ayrı ayrı verilen verileri de analiz eden raporda, Kasım ayında yapılan ara seçimler gibi daha yeni siyasi anlar hakkında bilgi bulunmamaktadır.

“Açık olan şey, tüm mesajların açıkça Cumhuriyetçi Parti’ye ve özellikle Donald Trump’a fayda sağlamaya çalışmasıdır” diyor. “Trump, muhafazakârları ve sağcı seçmenleri hedefleyen kampanyalarda çok bahsediliyor; mesajlaşma bu grupları kampanyasını desteklemeye teşvik ediyor. Trump’a meydan okuyabilecek ana gruplar daha sonra, üyelerin oy vermesini engellemeye, dikkatini dağıtmaya ve nihayetinde oy vermekten kaçınmaya çalışan mesajlaşmalar sağladı. ”

Rus kampanyası, silah hakları ve göç gibi konularda muhafazakârları harekete geçirme konusunda özel bir enerjiye sahipken, sol eğilimli Afrikalı Amerikalı seçmenlerin seçimlere olan inançlarını baltalayarak ve nasıl oy kullanacağı konusunda yanıltıcı bilgi yayıyor.

Yeni rapor, Rus ajanlarının Trump’ın Beyaz Saray’ı kazanmasına yardımcı olmaya çalıştığı son kanıtları sunuyor. Panelde yer alan Demokratlar ve Cumhuriyetçiler, daha önce ABD istihbarat topluluğunun Moskova’nın Trump’a yardımcı olmayı hedeflediği 2017 araştırmasını incelediler ve Temmuz ayında araştırmacıların doğru sonuca vardıklarını söylediler. Onların çalışmalarına rağmen, Capitol Hill’deki bazı Cumhuriyetçiler, Rusya’nın son cumhurbaşkanlığı seçimlerinde oynadığı karışıklıktan kuşku duymaya devam ediyor.

Rus kampanyası, silah hakları ve göç gibi konularda muhafazakârları harekete geçirme konusunda özel bir enerjiye sahipken, sol eğilimli Afrikalı, Amerikalı seçmenlerin seçimlere olan inançlarını baltalayarak ve nasıl oy kullanacakları konusunda yanıltıcı bilgi yayıyor. Latinler, Müslümanlar, Hıristiyanlar, eşcinsel erkekler ve kadınlar, liberaller, güneyliler, gaziler gibi diğer birçok grup, en azından binlerce sosyal medya hesabını işleten Rusların dikkatini çekti.

Raporda ayrıca, YouTube’un Google’a ait rolünün ve kampanyada Instagram’ın oynadığı rolle ilgili detaylı ayrıntılı analizlerin yanı sıra Rusların diğer sosyal medya platformlarını (Google+, Tumblr ve Pinterest) nasıl kullandıklarına dair anekdotlar da sunuldu. nispeten küçük bir inceleme Rus çabalarının ayrıca Yahoo, Microsoft’un Hotmail servisi ve Google’ın Gmail’den e-posta hesaplarını kullandığını da ortaya çıkardı.

Rapor, Rus online etki operasyonlarının kökenlerini 2009’da Rus iç politikasına kadar izliyor ve emellerin ABD politikalarının 2013 yılı başına kadar Twitter’da değiştirilmesine neden olduğunu belirtiyor. Şirketin senatoya sağladığı tweetlerden yüzde 57’si Rusça, yüzde 36’sı İngilizce ve diğer diller küçük miktarlarda.

Sosyal medya kullanılarak yapılan saldırılar da hükümetlerin seçim politikalarına beyanen bir saldırı şekli haline geldi. Bundan sonraki seçimlerde büyük sosyal medya şirketleri seslerini çıkarmasa da ülkelerin bu tarz politikaları etkili olacaktır.

Etiketler
Daha Fazla Göster

brkalbyrk

Gazi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği'nde eğitim görmekteyim.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir